Young Investigator Award

31.01.2017

Young Investigator Award

Die GBG vergibt einen Reise zum ESMO in Madrid in 2017 für junge Wissenschaftler. Bewerbung ab sofort möglich.

Liebe Kolleginnen und Kollegen,
da es zunehmend schwieriger wird auch jüngere Kollegen, die an Studien interessiert sind und diese auch aktiv an den Zentren begleiten, eine Kongressreise zu ermöglichen, möchten wir dieses Jahr den „Young Investigator Award GBG“ ausloben. Damit soll dem Gewinner eine Reise zum ESMO in Madrid in 2017 ermöglicht werden.

Bewerbungen richtigen Sie bitte mit CV inkl. Studien und Publikationsliste an:
vntgbgd  Stichwort: Young Investigator Award GBG

Liebe Grüße,
Ihre/Eure
Sibylle Loibl

• 30.03.2018 Paper of the month: March 2018

An analysis of 802 women with triple-negative breast cancer (TNBC) from the German Consortium for Hereditary Breast and Ovarian Cancer (GC-HBOC) and GeparSixto (GBG 66) trial that investigated the association between the age at TNBC diagnosis and the presence of pathogenic germline BRCA1/2 mutations has been published in the BMC Cancer.

• 13.03.2018 ESMO 2019

ESMO 2019

ESMO Breast Cancer congress ist taking place in May 2019 in Berlin, Germany.

• 28.02.2018 Paper of the month: February 2018

The first results of the BrighTNess trial designed to evaluate the addition of veliparib (a PARP inhibitor) plus carboplatin or carboplatin alone to standard neoadjuvant chemotherapy in triple-negative breast cancer (TNBC) have been published in the The Lancet Oncology.

• 02.02.2018 Informationsvideo für Patienten

Prof. Loibl, Leiterin der GBG und Prof. Jackisch, Chefarzt am Sana Klinikum Offenbach sprechen mit einer Patientin über ihre Erfahrungen in einer klinischen Studie.