Immunotherapy for breast cancer: what does the future hold

11.10.2016

In dieser Ausgabe, vorgestellt von Fabrice André (Institut Gustave Roussy, Villejuif, Frankreich), tauschen führende Forscher ihre Ansichten über die mögliche Rolle von Immuntherapien bei Brustkrebs und über unser gegenwärtiges Verständnis der Immunantwort auf diese Krankheit aus. Darüber gibt ein Interview von Prof. Gabriel N. Hortobagyi (The University of Texas MD Anderson Cancer Center, USA) einen Einblick in die transatlantischen Bemühungen, den Bereich der Immuntherapien schneller voranzutreiben.

/wAssets/docs/final_bigresearchnews5.pdf

• 29.11.2018 GBG Research at SABCS

Data of several GBG trials and translational research projects will be presented at the upcoming SABCS 2018 Congress, which will take place from 4-8 December in San Antonio, Texas, USA.

• 15.11.2018 Save the Date: AGO-Mamma 2019

Save the Date: AGO-Mamma 2019

Das State-of-the-Art-Meeting 2019 der AGO Organkomission Mamma wird am 16. März 2019 in Frankfurt stattfinden.

• 05.11.2018 October 2018: Long-term survival analysis of GeparSixto trial

The survival analysis of patients with triple-negative and HER2-positive early breast cancer enrolled in the neoadjuvant GeparSixto (GBG 66) phase II trial have been published in the Annals of Oncology.

• 15.10.2018 GBG Research at ESMO

Data of several GBG trials and translational research projects will be presented at the upcoming ESMO 2018 Congress, which will take place from 19 to 23 October in Munich, Germany.