PenelopeB – 50% Rekrutierungsziel erreicht

14.07.2016

PenelopeB – 50% Rekrutierungsziel erreicht

Am 07. Juli 2016 wurde die 550. Patientin am Krankenhaus Hietzing Wien / Prof. Dr. Sevelda in die PenelopeB Studie randomisiert. Damit wurden 50% der Gesamtrekrutierung erreicht.

Die PenelopeB rekrutiert aktuell weltweit in 9 Ländern an über 240 Zentren.
In der Studie wird die Sicherheit und Wirksamkeit von Palbociclib bei Patientinnen mit Hormonrezeptor-positivem, HER2-negativem,
primärem Mammakarzinom, bei denen ein zudem hohes Rezidivrisiko nach neoadjuvanter Chemotherapie vorliegt, untersucht.
Voraussichtlich wird die Studie bis QIII 2017 für den Einschluss von Patientinnen geöffnet bleiben.

• 30.03.2018 Paper of the month: March 2018

An analysis of 802 women with triple-negative breast cancer (TNBC) from the German Consortium for Hereditary Breast and Ovarian Cancer (GC-HBOC) and GeparSixto (GBG 66) trial that investigated the association between the age at TNBC diagnosis and the presence of pathogenic germline BRCA1/2 mutations has been published in the BMC Cancer.

• 13.03.2018 ESMO 2019

ESMO 2019

ESMO Breast Cancer congress ist taking place in May 2019 in Berlin, Germany.

• 28.02.2018 Paper of the month: February 2018

The first results of the BrighTNess trial designed to evaluate the addition of veliparib (a PARP inhibitor) plus carboplatin or carboplatin alone to standard neoadjuvant chemotherapy in triple-negative breast cancer (TNBC) have been published in the The Lancet Oncology.

• 02.02.2018 Informationsvideo für Patienten

Prof. Loibl, Leiterin der GBG und Prof. Jackisch, Chefarzt am Sana Klinikum Offenbach sprechen mit einer Patientin über ihre Erfahrungen in einer klinischen Studie.